Bedrijfsautomatisering is een geweldige manier om ervoor te zorgen dat jij je kan concentreren op wat je het liefst doet, zonder al te veel (administratieve) rompslomp. Het gaat de dagelijkse activiteiten binnen je bedrijf soepeler maken en je uiteindelijk tijd en geld besparen.
Tijd is de enige bron waar elke ondernemer te kort van heeft. Het handhaven van consistente plaatsingsschema’s voor je blog en sociale media zijn uitdagingen op zich. Voeg later dan gepland een e-mailnieuwsbrief en updates toe die nodig zijn op je website en het is gemakkelijk om achterop te raken. En achterlopen op de planning was nou net niet het plan van onze klant. Ze wil juist haar plannen uitwerken, nieuwe kanalen aanboren en haar klanten bedienen. Het is daarom onze taak om bestaande administratieve processen en marketingkanalen te updaten en te laten stromen, zodat ze een impuls kan geven aan nieuwe kansen.
Eerst inventariseren
We zijn begonnen met het vaststellen van wat niet werkte, zodat we konden beginnen met het oplossen van de problemen. Daarna gingen we verder met het toevoegen van efficiëntie in haar processen om haar tijd te besparen. We hebben haar administratie geautomatiseerd en enkele applicaties toegevoegd zoals een urenregistratietool. Een kleine verandering, maar vaak kan een veelvoud van kleinere problemen meer tijd kosten dan een groot probleem.
Kanalen en processen laten stromen
Om ervoor te zorgen dat terugkerende marketingtaken niet meer vastlopen hebben we een marketingplan opgesteld. Deze hebben we gekoppeld aan haar contentkalender, zodat we aan de hand van een gestructureerd plan alle marketingactiviteiten aan elkaar konden knopen. Dit werkt makkelijk, efficiënt en we kunnen vooruit werken.
Momenteel werken we aan het optimaliseren van haar CRM-systeem, zodat het hele offerte- en facturatieproces inclusief gespreksverslagen, mailtjes en actiepunten overzichtelijk op één plek staan en grotendeels geautomatiseerd verwerkt worden. We hebben hiervoor haar boekhoudsysteem gekoppeld aan het CRM-systeem. Ook kunnen de mailtjes met één druk op de knop toegevoegd worden aan de klantkaart van de desbetreffende klant.
We helpen je graag!
Het koppelen van systemen en applicaties maakt efficiënter werken mogelijk en processen minder foutgevoelig. Met ons team van experts verbinden we (daar waar mogelijk) systemen en informatiestromen aan elkaar. Wil je ook efficiënter werken en daarmee tijd en kosten besparen? Neem gerust contact met ons op voor een kennismakingsgesprek.